fbpx

Naprawa telefonu komórkowego. Jak wybrać serwis w Warszawie?

Więc zepsułeś swój telefon. Jesteś już zestresowany i jeszcze gorzej, kiedy wpisałeś w Google „naprawa telefonu komórkowego w pobliżu mnie” otrzymałeś tak wiele wyników, że paraliż podczas wyboru dalej się utrzymał.

Przy tak wielu dostępnych opcjach podjęcie decyzji o naprawie telefonu może być przytłaczającym obowiązkiem. Czy właśnie wybierasz najbliższy czy najtańszy a może ten z największą ilością pozytywnych opinii?

Właśnie w tym artykule podpowiemy Ci jak wybrać. Omówiliśmy główne czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o naprawie telefonu komórkowego, aby pomóc w Ci podjęciu świadomej i pewnej decyzji.

Części serwisowe

Po pierwsze, prawie wszystkie części pochodzą z Chin, nawet te pierwotnie wyprodukowane przez producenta. Biorąc to pod uwagę, nadal istnieje wiele różnych poziomów jakości, jeśli chodzi o naprawę części. Jakość ekranu ma większe znaczenie niż port ładowania lub tylna szyba, więc omówimy to tutaj. Punkty te mogą jednak dotyczyć także większości innych części.

Istnieją trzy główne typy części, jeśli chodzi o naprawy ekranu telefonu komórkowego.

Ekrany OEM (lub oryginalne)

Są to dokładnie ekrany instalowane na iPhonie lub Samsungu Galaxy, gdy jest on pierwotnie produkowany (stąd nazwa Orginal Equipment Manufacture). Części te są zazwyczaj produkowane w Chinach i opracowane przez Sharp, Samsung lub LG.

Może to was zaskoczyć bo nawet tutaj jest zaciekła konkurencja, Samsung faktycznie produkuje wyświetlacze dla nowych telefonów Apple iPhone X, XS i XS Max.

To jest opcja najwyższej jakości. Ekran OEM spowoduje, że telefon będzie prawie taki, jak w momencie zakupu. Zauważ, że użyłem słowa „prawie”, a nie „dokładnie”. Wynika to z faktu, że podczas naprawy telefonu lub innego urządzenia mobilnego istnieje wiele innych czynników, które omówimy poniżej. Ekrany OEM są również najdroższą opcją i zazwyczaj mają ograniczoną dostępność. Dotyczy to przede wszystkim Apple! Jedynym sposobem na zainstalowanie ekranu OEM na iPhonie jest zlecenie naprawy w Apple Store lub autoryzowanym centrum serwisowym.

Odnowione ekrany, regenerowane bądź refabrykowane

Odnowione ekrany są zazwyczaj najlepszą opcją, jeśli chodzi o równoważenie jakości i ceny, ale w wielu przypadkach mogą być znacznie droższe niż opcje na rynku wtórnym.

Aby wyjaśnić, czym są odnowione ekrany, musimy poświęcić chwilę na rozbicie podstawowych elementów wyświetlacza telefonu.

W większości nowoczesnych wyświetlaczy LCD i AMOLED są trzy części:

  1. Wyświetlacz – zazwyczaj jest to panel wyświetlacza LCD lub OLED.
  2. Dotyk – zwykle jest to digitizer wbudowany w wyświetlacz lub górną szybę.
  3. Górna szyba – jest to część, którą dotykasz palcem, aby korzystać z urządzenia.

Jeśli chodzi o jakość ekranu, najważniejszym czynnikiem jest komponent wyświetlacza. Zazwyczaj nie ma znacznej ilości specjalnej technologii wbudowanej w górną szybę, której nie można łatwo odtworzyć.

Biorąc to wszystko pod uwagę, odnowiony ekran to ekran OEM, w którym górna szyba została wcześniej uszkodzona, a następnie wymieniona. Oznacza to, że część wyświetlana na ekranie ma nadal jakość OEM. Tak długo, jak ekran był odnawiany przez renomowaną firmę refabrykacyjną (my korzystamy z własnej produkcji), jakość jest zazwyczaj nie do odróżnienia od wyświetlacza OEM.

Ekrany demontowane

Ekrany na rynku wtórnym są najbardziej rozpowszechnionymi, opłacalnymi i łatwo dostępnymi częściami do większości urządzeń. Dla każdej marki i modelu smartfona części posprzedażne można zazwyczaj podzielić na różne typy jakości. Istnieją wysokiej jakości części zamienne, części niskiej jakości i niektóre pomiędzy.

Części na Allegro: zadaj pytanie sprzedawcy na aukcji z Allegro, jakiego rodzaju części używają i zdecyduj, co jest dla Ciebie najważniejsze. Części wysokiej jakości na rynku wtórnym są zazwyczaj najlepszą jakością w stosunku do ceny.

Rodzaje jakości ekranu naprawy telefonu komórkowego

Uczciwa cena

Teraz, gdy znamy różne rodzaje i jakości dostępnych części, możemy zacząć zastanawiać się, jakie ceny są uczciwe. Podobnie jak w przypadku większości branż opartych na usługach, ceny są zwykle kombinacją kosztów częściowych i opłaty za robociznę. Opłaty za pracę różnią się w zależności od firmy, ale średnia wynosi zwykle od 50 do 100 PLN za godzinę. Mniejsze firmy z minimalnymi kosztami ogólnymi lub serwisy jednoosobowe mogą być w stanie pobierać znacznie niższe opłaty za robociznę. Może to być potencjalna opcja, jeśli nie masz gotówki, ale ważne jest, aby wziąć pod uwagę ryzyko związane z tego rodzaju warsztatami, które omawiamy w sekcji Rozmiar i czas w biznesie poniżej.

Jak zatem ustalić uczciwą cenę?

Powiedzmy, że część zamienna do Twojego telefonu kosztuje 100 zł, a część odnowiona kosztuje dwukrotnie więcej 200 zł.

Sklep A pobiera 50 zł  za robociznę i korzysta z części zamiennych.
Sklep B pobiera 50 zł za robociznę i wykorzystuje odnowione części.

Koszt naprawy urządzenia (części i robocizny) w sklepie A wynosi 150 zł. W sklepie B kosztuje 250 zł. Czy to oznacza, że ​​sklep B zrzyna z ludzi pieniądze? Absolutnie nie.

Dobrą zasadą jest, aby zadzwonić do każdego sklepu i zapytać, jakiego rodzaju części używają, i poprosić, aby rozbili cenę na części i robociznę. Ważne jest, aby uważać na ten sklep, w który kosztuje znacznie mniej niż wszyscy inni. Ogólnie rzecz biorąc, większość sklepów używających tego samego rodzaju ekranu oferuje mniej więcej tę samą cenę ze względu na koszt części. Jeśli sklep twierdzi, że korzysta z części OEM, ale nalicza niższe opłaty za naprawę niż inne sklepy z częściami zamiennymi w okolicy, należy zachować ostrożność. Pomijając sprzedaż i wydarzenia specjalne i promocje, taka rozbieżność cenowa może wskazywać na nieautentyczność, słabe wykonanie, brak gwarancji lub ukryte opłaty.

Gwarancja na naprawę

Gwarancja firmy jest zazwyczaj dobrym wskaźnikiem tego, jak dobrze ufają własnym częściom i umiejętnościom. Krótka lub nieistniejąca gwarancja jest znakiem, aby zacząć dzwonić do innych firm. Standardem branżowym dla większości firm zajmujących się naprawą telefonów komórkowych jest 90-dniowa gwarancja na części i robociznę. Niektóre firmy (takie jak My Szybeczka.pl) oferują dłuższe gwarancje, które mogą trwać do końca życia urządzenia.

Należy pamiętać, że gwarancje nie są ubezpieczeniem! Istnieje niewiele, jeśli istnieją serwisy naprawcze, które pokrywają powtarzające się uszkodzenia urządzenia, jeśli zdarzy się upuszczenie, zalanie bądź ponowne uszkodzenie.

Oprócz części i zakresu robocizny, drugim głównym zagadnieniem do rozważenia jest sposób, w jaki serwis naprawia przypadkowe uszkodzenia spowodowane przez ich techników podczas naprawy. Upewnij się, że firma posiada zasady postępowania w tego typu sytuacjach. Ostatnią rzeczą, którą chcesz, to zrzucić iPhone’a z uszkodzonym ekranem i odebrać iPhone’a, który w ogóle się nie włącza bez możliwości ucieczki. Dobra firma zajmująca się naprawą telefonów komórkowych wymieni urządzenie, jeśli spowodują one nieodwracalne szkody w trakcie usługi.

Rozmiar i czas w biznesie

Naprawy telefonów i elektroniki są dostępne w wielu różnych kształtach i rozmiarach. Ze względu na ograniczone bariery wejścia prawie każdy może założyć własny serwis. Nie oznacza to jednak, że wszyscy wchodzący w ten biznes mogą pozostać otwarci przez długi czas. Ważne jest, aby wziąć to pod uwagę przy wyborze sklepu do naprawy telefonu komórkowego. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, to napotkać problem z naprawą w ciągu dwóch miesięcy, aby dowiedzieć się, że firma, która naprawiła Twój telefon, jest już nieczynna. Wybór firmy, która była obecna w Twojej okolicy od co najmniej dwóch lat, jest zwykle bezpiecznym zakładem, ponieważ tyle czasu zajmuje normalnie sklepowi osiągnięcie rentowności i stabilności.

Ważnym czynnikiem jest również wielkość firmy naprawczej. Jeśli sklep jest mały, może być w stanie zaoferować niższe ceny ze względu na niższe koszty ogólne (czynsz, personel itp.). Może to jednak również oznaczać, że nie stać ich na naprawę problemów, które mogą wystąpić podczas naprawy. Telefony to wrażliwe maszyny i zdarzają się wypadki; upewnij się, że wybrany serwis może pozwolić sobie na terminową wymianę telefonu, jeśli trwale go uszkodzą.

Małe lub nowe sklepy mogą również wskazywać na brak doświadczenia (oczywiście nie zawsze tak jest). Niedoświadczony technik jest bardziej podatny na błędy podczas naprawy i niewłaściwe wykonanie usługi, co powoduje problemy z jakością i gwarancją. Średnie i duże firmy zajmujące się naprawą telefonów komórkowych zazwyczaj prowadzą programy szkoleniowe, aby zapewnić, że naprawa smartfona zostanie ukończona na wysokim poziomie.

Możliwości – czyli zakres usług

Możliwości firmy zajmującej się naprawą telefonów komórkowych określają, jakie problemy są w stanie naprawić i jakie modele są w stanie obsłużyć. Zasadniczo istnieją dwa poziomy możliwości naprawy telefonu komórkowego.

Podstawowe naprawy

Podstawowe naprawy obejmują naprawy podstawowe urządzenia i wymianę elementów peryferyjnych, takich jak wyświetlacz telefonu, bateria lub port ładowania. Większość napraw telefonów komórkowych należy do tej kategorii.

Naprawy na poziomie płyty głównej

Naprawy na poziomie płyty głównej, znane również jako mikro lutowanie, polegają na zerwaniu urządzenia i wymianie elementów na płycie, takich jak kondensatory, filtry i układy scalone. Serwis, który jest zdolny do napraw na poziomie płyty, jest oczywiście również zdolny do podstawowych napraw. Częstym problemem, o którym słyszałeś, że wymaga naprawy na poziomie płyty, jest niesławna „choroba dotykowa” iPhone’a.

Serwisy telefonów z rozbudowanymi funkcjami na poziomie płyty częściej są biegłe w prawidłowym diagnozowaniu i naprawie nietypowych problemów z urządzeniem. Jeśli sklep, który nie oferuje napraw na poziomie płyty głównej, stwierdzi, że twoje urządzenie jest nieodwracalne, dobrym pomysłem jest uzyskanie drugiej opinii z profesjonalnego serwisu, który może spojrzeć na Twoją płytę główną za pomocą mikroskopu.

Wniosek – FAQ

Aby wybrać lokalną firmę zajmującą się naprawą telefonów komórkowych po upuszczeniu i uszkodzeniu telefonu, należy wziąć pod uwagę następujące czynniki.

  1. Poznaj różnicę między dostępnymi rodzajami części i zdecyduj, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.
  2. Poproś serwis o podział ceny na części i robociznę. Upewnij się, że są one zgodne z innymi sklepami w okolicy.
  3. Poproś serwis o opisanie gwarancji. Powinien obejmować części, robociznę i powinien wynosić 90 dni lub dłużej. Zapytaj, jak radzą sobie z przypadkowym uszkodzeniem podczas naprawy.
  4. Upewnij się, że firma jest obecna w Twojej okolicy od co najmniej dwóch lat. Zdecyduj, czy wolisz kompromisy w zakresie bezpieczeństwa i kosztów podczas pracy w małym lub jednoosobowym warsztacie naprawczym.
  5. Spróbuj znaleźć firmę zajmującą się naprawami, która może przeprowadzać naprawy na poziomie płyty, nawet jeśli nie wiesz, czy jest to potrzebne, czy nie.

Ostatecznie wybierz firmę zajmującą się naprawą, która odpowiada Twoim konkretnym potrzebom dla każdego powyższego elementu, a także firmę zapewniającą przyjazną obsługę klienta przez telefon i osobiście.

Sprawdź pozostałe artykuły

0 komentarzy